בנט על סערת האזרחות: "לא נולדנו אתמול ולא ב-48"

    עכשיו אנחנו 130 שנה אחרי אותה תקופה. האם עדיין מהות הציונות היא שרידות? אם כן, לא נחזיק מעמד. אם כל מה שאני רוצה זה לשרוד יש מקומות מוצלחים יותר. ולכן אנו בתקופה מדהימה, טרנספורמטיבית שצריכים לשלב בין כוחות המימד הדתי, הלאומי והאוניברסאלי
    יוסי אשר 3 Comment on בנט על סערת האזרחות: "לא נולדנו אתמול ולא ב-48"

    "אם רוצים לתקוף אותי על זה שמביאים יותר את היסוד היהודי במדינה יהודית ודמוקרטית – אז בבקשה. כל היתר זה הסוואה לוויכוח האמיתי: האם אנו מדינה יהודית או שיש בה הרבה יהודים. מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ואנו גאים בזה"

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    עכשיו אנחנו 130 שנה אחרי אותה תקופה. האם עדיין מהות הציונות היא שרידות? אם כן, לא נחזיק מעמד. אם כל מה שאני רוצה זה לשרוד יש מקומות מוצלחים יותר. ולכן אנו בתקופה מדהימה, טרנספורמטיבית שצריכים לשלב בין כוחות המימד הדתי, הלאומי והאוניברסאלי
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט פרס חזונו למדינה יהודית ודמוקרטית במרכז למשפט יהודי ודמוקרטי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן: "אני אספר לכם מה נכון ולא נכון בנוגע לפסטיבל ספר האזרחות – מה נכון ומה לא. מה שנכון הוא שהספר מביא לידי ביטוי משמעותי את הזהות היהודית של המדינה היהודית. אנחנו גאים בזה כי לא נולדנו אתמול ולא ב 48. אי אפשר לחיות במדינת ישראל בלי להכיר את הכרזת העצמאות, מאיזה יסודות אנו יונקים את תרבותנו. כל היותר – לא נכון. תירוצים. רק כדי לחפש…"

    "הנושא היום" כך בנט, "יהודית ודמוקרטית הוא נושא כ"כ חשוב ומופלא. כשמדברים על זה כולם נכנסים לעמדות מגננה, אך אני רואה בזה תהליך מופלא. ההיסטוריה מתחילה לפני 3400 שנה כשעם ישראל נכנס לארץ ישראל, ואחרי שנים מקים ממלכה יהודית ראשונה, מאוחדת, ברשות דוד המלך. פעם ראשונה שיש לנו ישות מדינית ראשונה. ואז גלינו וחזרנו והקמנו מדינה אבל בשלהי בית שני חווינו תקופה מלאה בביטחון עצמי. הבית נפל אך עדיין הפריחה התרבותית והמשיכה ולאחר מכן הייתה גלות. זהו עידן שרידותי. במובן הזה, כדי שעם ישראל ישרוד יש צורך בנס. ונכנסנו כעם למצב הישרדותי ובו יש שמרנות. מעט יצירתיות. כך נע העם היהודי 800 שנה והחלה ההשכלה שגרמה למצב שלאורך זמן מעט נשארו יהודים לאורך זמן. אך יציאה זו נתנה מתנה גדולה – הציונות. פריצת הדרך ותעוזה ציונית של ד"ר הרצל. רק ההתערבות החילונית אפשרה את שיבת ציון. דור הציונות היה לו את החיבור היהודי עם תעוזה חילונית.

    לאחר מכן עברנו למצב של הקמת המדינה. הציונות היסודית של הרצל הייתה ציונות שרידותית. מדינת ישראל היא מדינת המקלט של העם היהודי מתוך הבנה שבלי מדינה משלנו, בסוף לא נהיה.

    עכשיו אנחנו 130 שנה אחרי אותה תקופה. האם עדיין מהות הציונות היא שרידות? אם כן, לא נחזיק מעמד. אם כל מה שאני רוצה זה לשרוד יש מקומות מוצלחים יותר. ולכן אנו בתקופה מדהימה, טרנספורמטיבית שצריכים לשלב בין כוחות המימד הדתי, הלאומי והאוניברסאלי. כי בסוף, מטרת הציונות והיהדות היא תיקון עולם. מה שקורה, כשאתה מוציא החוצה את אחד המימדים אתה נשאר עם שני מימדים מעוותים. למשל: מימד לאומי ודתית ללא האוניברסאלי מקבלים את דומה.

    אם נשארים רק עם המימד הדתי מקבלים את סאטמר. לכן, חשוב לצאת מאזור הנוחות. הדתיים צריכים להבין שיאנו מתקופת ההשתבללות. אנחנו לא בליטא שלפני 400 שנה – ממה אנחנו מפחדים?

    מהזוית הפרקטית: ככל שאני יותר בטוח שילדי בטוחים בזהות שלהם, אני יותר פתוח שיפגשו אחרים. מה שמראה שהמרכיבים משולבים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בס"ד

      כך מדבר מי שבעבר הוריד בשירותו הצבאי את הכיפה והחזיר אותה לראשו
      באופן סמלי בלבד , מדובר במלל שרידותי של אדם מבולבל המחפש את הקרקע
      מתחת לרגליו שאינם עומדות לא פה ולא שם…
      וכי מה טיבה של הגלות שהוא מזכיר בהרצאתו? וכי אין יד מכוונת ששלחה אותנו לגלות בגלל שלא היינו ראויים לשבת בארץ הקודש? ולאחר שנשלחנו בבושת מארצנו וכי מה היה חסר לרצות את רבונו של עולם בכדי שנוכל לשוב לארץ הקודש תעוזה חילונית??
      האיש שמתיימר לעמוד בראש מערכת החינוך מתחיל את הסטורית המלוכה בדוד המלך ומדלג על מלכות שאול ועל שמואל הנביא שהמליכו ואחר המליך את דוד, הוא דילג במחי יד על כל תקופת הנביאים שהתריעו על חטאינו שמפניהם גלינו מארצנו, נבאו את גלות עמנו ואת גאולתנו
      מילא אם היה מתימר לפנות לציבור החילוני בלבד, הבעיה שהאיש הזה מנסה להשליט את השקפת עולמו בכפיה בעיקר על הציבור החרדי, על ידי הרס מוסדות החינוך החרדי, ה' יצילנו מאיש זה!

    2. 2

      נו,לפחות ירדו מהרעיון שהרצל זה משיח,כי הרי יש לו זקן..חחחחח..מח משובש עם תערובות כלאיים ורפש של דמיונות..ועוד מדבר על ההשכלה..חח פלא פלאים..מדהים ממש כמה עיוורון.מחליא כמה השקר חוגג..אך ימין ה' רוממה ושפת אמת תיכון לעד,בקרוב ב'ה

    3. 1

      אצל החרדים אומרים את השילוש של : קודשא בריך הוא, ישראל ואורייתא
      אצל הדת"ל תמיד אמרו : תורת ישראל ,ארץ ישראל ,עם ישראל
      קבלו את השילוש החדש של מר בנט : תורת ישראל, ארץ ישראל, אומות העולם